آوای لیان

عزاداری سنتی بوشهر

آوای لیان

عزاداری سنتی بوشهر

تاسوعا و عاشورای ۱۳۸۸

با سلام خدمت دوستان عزادار.
مراسم های شب تاسوعا و عاشورای امسال (۱۳۸۸) نیز به پایان رسید و عزاداران خونگرم بوشهری با شور و گرمای منحصر به فرد خود به عزاداری پرداختند.
امسال نیز مثل همیشه تلاش کردم تا حد توان مراسم نوحه خوانی که در مساجد شهر بوشهر برگزار می شود را به هر نحو تهیه کرده و خدمت دوستان علاقه مند ارائه دهم که ماحاصل کار در زیر مشاهده می فرمائید.

مراسم سینه زنی شب تاسوعا،مسجد امام(ره)
نوحه خوان: ناخدا | واحد: "ظهر عاشورا" 
 


مراسم سینه زنی شب تاسوعا ،مسجد سلمان فارسی
نوحه خوان: حبیب چاهشوری | واحد: "شه فرود آمد" 
 

مراسم سینه زنی شب تاسوعا،مسجد دهدشتی
نوحه خوان: حاج مصطفی گراشی | واحد: "بشنو اینک"
  

نکته قابل توجه در تاسوعا و عاشورای امسال، جمعیت مشتاق و علاقه مند به اهل بیت بود که نسبت به سال های گذشته خیلی بیشتر به نظر می رسید که شاید به خاطر تعطیلی روز قبل از تاسوعا و عاشورا (جمعه 4 دی ماه) بوده و داشتن فرصت بیشتر برای حضور در این مراسم ها بوده باشد و همین نکته مراسم امسال را با شکوه تر جلوه می داد. 



مراسم سینه زنی شب عاشورا،مسجد سلمان فارسی
نوحه خوان: حبیب چاهشوری | واحد: "نشسته بر سر زانو" (جدید)
   

مراسم سینه زنی شب عاشورا سال 1388 مسجد شیخ سعدون(کوتی)

واحد جدید اسماعیل ایراندوست | "یلدای خون" | شعر: کیامرث خورده بین | آهنگساز: عبدالحسین خرمایی
 


مراسم سینه زنی شب عاشورا،مسجد شیخ سعدون(کوتی)
نوحه خوان: اسماعیل ایراندوست | واحد: "زمزم اشکم دوباره پا گرفت" (جدید)
  


مراسم سینه زنی شب عاشورا،مسجد صاحب الزمان (کوی جبری)
نوحه خوان: ابراهیم ملاح زاده | واحد:"ای دل از قتل حسین"
(جدید)  

مراسم سینه زنی شب عاشورا سال 1388 مسجد دهدشتی

نوحه جدید گراشی | "بهر جانبازی شبه پیغمبر" | شعر: محمود موجی | آهنگساز: عبدالحسین خرمایی 

مراسم سینه زنی شب عاشورا، مسجد دهدشتی
نوحه خوان: حاج مصطفی گراشی و مجتبی گراشی | واحد: "چون حسین ابن علی"
 

جا دارد در پایان مطلب تشکر و خسته نباشید جانانه ای به هیأت امنا و در کل به برگزار کنندگان مراسم عزاداری، خصوصا سینه زنی سنتی در مساجد بوشهر بگوئیم هرچند که باز هم شاهد کاستی هایی بودیم. 

مرواتون همه ی سال
التماس دعا

نظرات 47 + ارسال نظر
آقامهدی سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 03:17 ق.ظ http://keshvareshgh.blogsky.com

یا حسین(ع)
یه سری به ما هم بزن و اگه دوست داشتی لینک بدیم

مصطفی سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 05:25 ق.ظ

یه نوحه دیگه هم بود :
درکربلا برپافغان وشورشین است این آخرین دیدار زیتب با حسین است
که اقای گراشی خوندن

ممنون
حتما لینک جداگانه میذارم.

احمدمعرفت سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 07:06 ب.ظ

با سلام نوحه آقای چاشوری "شیعیان از نو بزنید بر سر بهر شهزاده علی اکبر" نوحه قدیمی است در حالیکه شما نوشتید نوحه جدید احتمالا مربوط به مرحوم شریفیان است

اشتباه شده بود.
در پست قبلی با صدای مرحوم علی دشتی گذاشتم که موئید قدیمی بودن این نوحه است.
ممنون از حست توجه تون

رضا چهارشنبه 9 دی 1388 ساعت 11:06 ق.ظ

سلام خسته نباشید
متن نوحه ی جدید این آخرین دیدارزینب باحسین است وبهرجانبازی شبه پیغمبر-اگرتوسایت بزاریدممنون میشم-مرواتون همه ی سال

به دستم رسید حتما

۰ چهارشنبه 9 دی 1388 ساعت 11:53 ق.ظ

سلام هجران درسته نه حجران

مصطفی چهارشنبه 9 دی 1388 ساعت 09:03 ب.ظ

نوحه های جدیدآ قای گراشی عالی بود

کار شما هم همچنین

شاهرخ قاسمی پنج‌شنبه 10 دی 1388 ساعت 12:41 ب.ظ

خدابه همه شماومداحان طول عمربده اگرمتن اشعاررابذاریدممنون میشم مرواتون همه سال

رضا.ن پنج‌شنبه 10 دی 1388 ساعت 07:36 ب.ظ

احسنت. مروات همه ساله باشه.انشاالله اجرت را از صاحب عزا هم در این دنیا و هم در آخرت بگیریی.با احترام به دیگر ذاکرین اهل بیت لطفا از حاج مصطفی بیشتر نوحه و واحد برای دانلود بگذار و از اینکه دیگر مداحان را معرفی میکنی از شما ممنونم.

حسین جمعه 11 دی 1388 ساعت 03:39 ق.ظ

با سلام...
وب خوب و فعلی دارید و امیدوارم همیشه این قدر فعال بمونه

با اینکه آقای گراشی زحمات بسیاری برای مداحی بوشهر کشیدن اما من به عنوان یک بوشهری ۲ انتقاد از آقای گراشی دارم:
۱.اینکه ایشون با همخوانی با پسرشون نوحی خونی بوشهر رو زیر سئوال بردن- من نمیدونم ایشون میخواهد چی رو ثابت کند -اگه میخواهی بگی که پسرم جایگزینمه !!!!همه ما میدونیم-خواندن این دو آدم رو بیشتر یاد کامران هومن می اندازه
نمیدونم چرا بچه های دهدشتی سعی دارند در همه چیز با بقیه متفاوت باشند !!!!!!!
۲.نوحه های بوشهری از همه نظر کاملا غنی هستند پس چرا آقای گراشی رو به نوحه عربی آوردند مثل اینکه ایشون یادش رفته همه ما بوشهری ها فارسی زبان هستیم نه عرب!!!!!
وقتی که ما معنی عربی آن را نمی فهمیم خواندن آن چه سودی برای ما دارد؟؟؟؟؟؟؟؟

از وب خوبت متشکرم
موفق باشی

نظر شما به عنوان یک مخاطب محترم هست و شاید خود آقای گراشی پاسخ قانع کننده ای به سوالات و انتقادات زیادی که امثال شما دارید داشته باشند و من نمی توانم به جای ایشان به شما پاسخ بدهم.
در مورد نوحه عربی "انا مظلوم حسین" پارسال در همین وبلاگ متنی نوشته شد تحت عنوان "اندر حکایت نوحه انا مظلوم حسین" که در همین مورد بود و جواب هایی در نظرات آن پست داده شده که حتی اشاره شد که این نوحه اصلا از منابع قدیمی نوحه همین مناطق جنوب کشور هست و در قدیم خوانده می شده، که پیشنهاد می کنم حتما به آن پست مراجعه کنید و پاسخ ها را مطالعه بفرمائید.

وحید یکشنبه 13 دی 1388 ساعت 08:49 ب.ظ http://nevay-darya.blogfa.com

با سلام خدمت دوست عزیز حسین اقا و دیگر دوستان

۱-شما اگه با چیزی به نام سبک سازی آگاه باشید میدوند که دلیل چیه هر کسی یه برداشتی داره کامران و هومن هم طرفداران خاص خود‌‌~ خودشون رو دارن وقتی هم که البوم و کنسرت میزارن می بینم که چی میشه!!!پس در مورد نوحه خوانی گروهی که کلید آن از برنامه شور شین ۲ سال قبل خورد(ملاح زاده میرشکاری گوهرشناس) که مورد توجه بسیاری قرار گرفت و یاد نوحه این نوحه زیبا رو (شیعیون از نو شد ماه محرم) رو زنده کرد.با توجه به این که بار اولین این توسط حاج مصطفی گراشی و پسرش مجتبی در ایام شهادت حضرت علی(ع) در سال ۸۷ تا حدود زیادی خودنمایی کرد و اوج ان را در همان سال در ایم محرم می توان دید که ابتا در شب عاشورا واحد چون حسین ابن علی را حاج مصطفی گراشی تکی اجرا ولی در ۳۰ صفر این اجرا گروهی شد و مورد توجه همگان قرار گرفت در واقع می توان گفت تاثیر بیشتر ان را همان حس کردند.در نتیجه یا شما با خواندن حاج مصطفی گراشی با پسرش مشکل دارید یا با سبک سازی آن.nevay-darya.blogfa.com


۲- نوحه"انا مظلوم حسین" که در همان سالی که نزار قطری اجرا کرده بود در سال های قبل از ان در روستا های بوشهر و شهر خوزستان اجرا شده بود و سر منشاء ان هم بوشهری بوده در مورد سومند نبودن متن این نوحه را اگر شبیه قران بدانیم پس شما کم کارید که زبان عربی یاد نگرفته اید زبان عربی زبان سخن پیامبران و امامان بوده و فرشتگان نیز از این رابطه با انها ارتباط داشته
پس شما کم کارید و درمورد نوحه های بوشهری من نیز چنین اعتقادی دارم .nevay-darya.blogfa.com


باتشکر ببخشید که سر شما درد اوردم با تشکر از علی
وحید م nevay-darya.blogfa.com

محمد سه‌شنبه 15 دی 1388 ساعت 02:44 ب.ظ http://www.valfajr.ir

لطفا از مداح قد یم و هنوز گو یای شهر بوشهر رضا صفا ئی هم بنو یسید با پسو ند واحد پسر امبنین که شده قطع یمین

h یکشنبه 20 دی 1388 ساعت 09:40 ق.ظ

سلام.
دست شما درد نکنه ولی اینهمه از آقای گراشی هم نوحه نگزارید چون ما در بوشهر خیلی مداحان بهتری هم داریم مثل آقای حاج ابراهیم ملاح زاده که خیلی از آقای گراشی هم بهتر میخونه

سلام.
سعی من بر این هست که از همه مداح ها نوحه و واحد بذارم و اگه دقت کرده باشید توی این پست آخر از اکثر نوحه خوان ها از جمله آقای ملاح زاده گذاشتم.
البته دلیل مهمی که بیشتر از آقای گراشی فایل می ذارم اینه که نوحه و واحدهای جدید همیشه دارن و دلیل دوم اینکه من به تنهایی این فایل ها رو تهیه می کنم و قبلا هم خدمت دوستان عرض کردم که اگه دوستی در مسجد محل خودش(مثلا خود شما در مسجد صاحب الزمان کوی جبری) اگه امکان ضبط صدا دارین در تهیه فایل های این مسجد با من همکاری کنید خیلی هم ممنونتون می شم.
در مورد قیاسی هم که بین مداح ها کردی خدمت شما دوست عزیز و "با تعصب" عرض کنم که همه ی مداح ها برای ما عزیز و بزرگوار هستند و برای من نوعی هیچ مداحی از مداح دیگری برتری ندارد و مهم نفس کاری هست که انجام میدن. این قیاس اصلا در مورد کسانی که خادم اهل بیت هستند جایز نیست و کار ناپسندی هست.
من همیشه به دنبال نوحه های آقای ملاح زاده هستم و متاسفانه شرایطم به گونه ای است که نمی تونم در مراسم اونجا حاضر باشم.
خوشحال می شم اگه بتونیم همکاری داشته باشیم تا از آقای ملاح زاده از این به بعد بیشتر توی وبلاگ نوحه داشته باشیم.

هادی یکشنبه 20 دی 1388 ساعت 11:52 ق.ظ

سلام
ببخشید به جر آقای گراشی کسی تو بوشهر نوحه خوان نیست که بزاری تو وبلاگت ؟؟؟؟؟

سلام
تو همین پستی که ملاحظه می کنید از آقای ملاح زاده، ناخدا، چاهشوری هم فایل گذاشتم. متاسفانه من به تنهایی فایل ها رو تهیه می کنم و نمی رسم از بعضی مساجد فایل بذارم.
باز هم اعلام می کنم اگه دوستانی باشند از مراسم مساجدی که حضور دارند صدا ضبط می کنند حتما استقبال می کنم تا توی وبلاگ داشته باشیم.

معترض یکشنبه 20 دی 1388 ساعت 12:50 ب.ظ

اگر بود می گذاشت حالا می بینی که بهتر و مشهورترش نیست
می بینید که در شب های مختلف در کدام حسنیه بسته میشه بدلیل ازدهام جمعیت
البته اگر بره جایی که نوحه خوانان ذکر شده اینقدر باشه
نه ربع این

سلام بر شما دوست با تعصب.
لطفا مساجد و نوحه خوان ها رو با هم مقایسه نکنید. هر جا مراسمی از امام حسین(ع) و اهل بیت باشه با ارزشه و مقایسه کار خوبی نیست.
همونطور که به دوستان قبلی هم جواب دادم به شما هم می گم مهم نفس کار هست نه کمیت ها.

A دوشنبه 21 دی 1388 ساعت 02:27 ق.ظ

دوستان لطفا تقدس و شأن مساجد و حرمت خادمان اهل بیت رو حفظ کنید و اینگونه با هم صحبت نکنید.

مصطفی دوشنبه 21 دی 1388 ساعت 04:55 ب.ظ

خو معلومن که بچه هوی دهدشتی متفاوتن گلن گل!!!! داغشون نبینم ایشالاه زنده باشن !!!! شیرم بچه هوی دهدشتی !!!!گلن گل.... از همه ی محله ها از همه ی بچه هوی شهر سرن ما شالله داغتون نبینم !!!!!!!!!! همیشه وتو همه ی مراسم فعال بیدن.... مرواشون همی ساله!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

دوست عزیز بچه های همه ی هیئت هایی که برای حسین و در راه حسین (ع) تلاش می کنند گل هستند و قابل تحسین.
برای امام حسین(ع) و اهل بیت هر کسی هر قدمی برمیداره اجر معنوی میبره و از جانب خداوند هیچ تفاوتی بین این افراد وجود نداره.
ای کاش ما هم هر کاری در این راه انجام می دهیم این نکته رو یاد داشته باشیم و با خلوص نیت باشه.

مصطفی دوشنبه 21 دی 1388 ساعت 05:08 ب.ظ

ایهمه چوب لای چرخ مردم نزارین!!!! تا حالا به عدالت از همه نوحه خونا گذاشته شده ! اونایی که میگن سی چه ایهمه گراشی میزاری و می نوحه خون دیگه نی ؟ بفرمایین ایشون برن از تمام مجلا و حسینه ها کیچه پس کیچه ها ضبط بکن سی شما بیله !!!! تاحالا می جنتا از گراشی نهاده که ایهمه خوتون کشتین اصلن سی چه نزاره مداحی که از اهواز برازجون گنووه خارگ ریگ هلیله تنگک دلوار حاج مندلی صداوسیما باغ زهرا ریشهر و.... میره میخونه از خوتون نمی پرسین سیچه ایهمه جا ازش دعوت میکنن !!!!

زنده باشه ان شاالله و اجرش با سید الشهدا

هادی دوشنبه 21 دی 1388 ساعت 06:18 ب.ظ

با سلام خدمت ( معترض و مصطفی ) و ....
اول باید عرض کنم که من خودم یک رگه ام ( از طرف مادری ) دهدشتی .

دوم اینکه من حالا اومدم نگاه کردم دیدم که نظر رو اشتباه توی این وبلاگ گذاشتم چون هدف من این وبلاگ نبود هدف من این وبلاگ بوده که شما میتونین برین خودتون ببینین که فقط از آقای گراشی نوحه گذاشته و حتی میتونین از نوحه های اون استفاده کنین .
nevay-darya.blogfa.com

سوم اینکه ایشون ( صاحب سایت ) میتونه برای رونق بیشتر وبلاگ خودش و ( نگذاشتن تفاوت بین نوحه خوان های دیگر ) هرشب دو یا هرچند مسجد که میتونه بره ولی مثلا اگر امشب رفت کوتی شب دیگر به جای آن یک مسجد دیگر بره . نظر شما چیه درست میگم یا نه ؟؟؟ حالا اگه بخواد هر شب از آقای گراشی نوحه بزاره شما که بچه همون محلی میتونی کمکش کنی ( مصطفی ) .؟

پیشنهاد چهارم اینه که از نوحه خوانان قدیمی بوشهر در میون هر چند روز یکی دو نوحه بزاری برای تنوع هم خوبه و یادی از آونا میشه ( علی دشتی - بخشو - محمد شریفیان - باقر آرامی و ....)

و اما مطلب آخر بدون از هرگونه دوری از واقعیت باید بدونیم که آقای گراشی سال به سال به تجربه ی نوحه خونیش اضافه میشه ولی از اون طرف دراره سال به سال صداش افت کیفیت پیدا میکنه که اون هم از بالا رفتن سن ایشونه و یک نوحه خوان اگه میخواد ماندگار بشه باید اوایل پایین آمدن کیفیت صداش بره کنار که حالا هم کم کم داره همیمن کار رو انجام میده و پسرش جای خودش میاره .
امیدوارم بتونین از نوشتار من استفاده کنین . بدرود .

با سلام خدمت دوست عزیز.
برادر من اتفاقا فکر اینجاش هم کردم ولی معمولا اجراهای جدید در شب های اصلی (تاسوعا-عاشورا-اربعین و ...) انجام می شه و با وجود تقریبا همزمانی مراسم امکان حضور در دو مسجد نیست. هرچند که بنده حقیر سعی کردم برسم ولی باز نتونستم و تا به الان هم هیچ دوست همشهری آمادگی خودش رو برای همکاری و تهیه مراسم مسجد محل خودش، برای این وبلاگ که متعلق به همه مردم خونگرم این خطه است و برای اونها اطلاع رسانی می کنه رو اعلام نکرده. هرچند من باز چشم انتظار چنین خبری هستم.
ممنون که به وب خودت سر میزنی.
منتظر نظرات خوبت هستم

mostafade سه‌شنبه 22 دی 1388 ساعت 11:03 ق.ظ

در پی انتشار آلبوم تازه «رضا صادقی» خواننده پاپ موسیقی کشورمان با نام «سلام آقا» و جای گرفتن یکی از نوحه‌های قدیمی بوشهر در این اثر، محسن شریفیان پژوهشگر موسیقی بوشهر نسبت به این اقدام اعتراض کرد.

به گزارش «خلیج فارس»؛ شریفیان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این نوحه که در قطعه دوم آلبوم «سلام آقا» به آهنگسازی و خوانندگی رضا صادقی و با عنوان «مرثیه» به چشم می‌خورد، یکی از قدیمی‌ترین نوحه‌های بوشهر است که با شعری از سیدمحمد محزون با عنوان «زینب از سوز جگر» توسط نوحه سرایان قدیم بوشهر اجرا شده است.
وی ادامه داد: این نوحه جزء ملودی بومی این منطقه و منصوب به ناخداعباس دریانورد است که تا به حال بارها و بارها اجرا شده اما متأسفانه در این آلبوم که به تازگی توسط دنیای هنرهای تصویری منتشر گردیده نه تنها اسمی از نوحه بوشهر و نه شاعر و اجرا کننده آن آورده شده بلکه آن را ساخته رضا صادقی عنوان کرده است.
این نوازنده سازهای بومی بوشهر بیان داشت: این نوحه ها جایگاه مقدسی در فرهنگ ما دارند و جزء نوحه‌های واحد محسوب می‌شوند بر این اساس اعتراض من به نمایندگی از اهالی این نوع موسیقی است. در واقع اعتراض ما برای خواندن نوحه‌های بوشهر توسط دیگر خوانندگان و از جمله رضا صادقی نیست بلکه اعتراض ما به عدم عنوان کردن اینکه اثر متعلق به چه کسی است.
شریفیان در خاتمه خاطرنشان کرد: من از کسانی که مسئولیت این کار را به عهده دارند خواستار رسیدگی به این اتفاق نادرست هستم.
با توجه به این موضوع نیز ضاهرا اقای گراشی نیز در رادیو نسبت به این موضوع هم اعتراض کرده بودن!

ممنونم از اطلاع رسانی تون.

مصطفی سه‌شنبه 22 دی 1388 ساعت 11:20 ق.ظ

با سلام خدمت دوست عزیز
بنده نیز عرض کرده بودم که ایشون نمیتونن به تمامی محلات سر بزنن وهمه محلات نیز که هرشب سینه ندارن شبهای خاص!
بنده نیز تا انجا که در توانم بوده به ایشون کمک کردم وهمکاری کوچکی داشتم اما بدلیل گرفتاری دیگه نمیتونم !اما درمورد کیفیت صدا نیز مسلما پس از ۳۰سال خوندن تجربیات بیشتر !دهه به دهه ممکنه صدا تغییرویا پخته تر !ویا روبه افول !بره ودر پایین اومدن کیفت مسلما بمرور زمان همین طور خواهد بود اما ایشون با وجود سن بالا و واجراهای سنگین در ۲ جا هنوز هم اوج ها را خیلی خوب اجرا میکنه ! به نقل از پدرم مرحوم شریفیان پس از سکته که تواناییی خوندن نداشت با التماس میرفتن میاوردنش وازش میخواستن که فقط وفقط یک واحد بخون که ایشون هم اضهار میکردن من دیگه نمیتونم بخونم اما باز هم حاضر میشدن وحتی شندیم که برا ش میگفتن واحد وبعد ایشون شروع به مداحی میکردن حالا حاج آغا گراشی که ماشا ا... حالا حالا جادارن وانشاا....هم که همیشه دراین مراسمات حضور داشته باشتن داشته باشین!

مروای همتون همساله

مصطفی سه‌شنبه 22 دی 1388 ساعت 11:22 ق.ظ

علو :تش وطیفون تو جون مردم میندازیا!!!!!!!!!!!

هدف ما تش و طیفون عشق به مولا بوده نه او تش و طیفونی که فکر می کنی.

سعید سه‌شنبه 22 دی 1388 ساعت 05:51 ب.ظ

باید اونایی که وبلاگ دارن با هم گروه بشن درستن
مگه چندتا وبلاگ نویس سی محرم و نوحه داریم خوشون بکشن ۴ تا باشن
همشون می خوان برن گراشی تا جی دیگه از دستشون نره
خو بدبختا چه کنن
عشق حاج مصطفی دیگه
ولی باید یکمم حق بدیم اطلاع رسانی نی چور بفمند جبری کی شروع میشه صلح اباد کی تموم میشه!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟

احسنت آقا سعید.
یحتمل شما هم وبلاگ نویسی که مشکل رو خوب تشخیص دادی

هادی چهارشنبه 23 دی 1388 ساعت 01:55 ب.ظ

درود بر تمامی فرزندان بوشهر
علی جان اگه میخوای اجرای جدید آقای گراشی رو تو وبلاگ بزاری میتونی همون شبهای اصلی رو بری دهدشتی وشبهای قبلش بری به مساجد دیگر برسی ، اینجور هم اجرای جدید از دست نمیدی هم به مساجد دیگر میرسی .

در شبهای اصلی دهدشتی 1/30 تا 2 شروع میشه شما میتونی قبلش دست کم یک مسجد بری و استفاده بکنی ( تقریبا همچین کاری هم داری انجام میدی ولی با یک برنامه ریزی بهتر و دقیقتر ) . اگه یک وسیله ( موتور ) هم داشته باشی که فکر کنم سه مسجد رو بتونی تو یک شب بری ( اگه شب اصی باشه ).
سرت درد نمیارم . بدرود .

بله تقریبا همین کار رو دارم می کنم البته بدون وسیله.
باز هم نمی شه.
مثلا مساجد دهدشتی-شنبدی- زیارتی ها و شیخ سعدون(کوتی) که تقریبا نوحه خونهای متشخصی اینجاها می خونن مراسم هاشون تداخل داره.
هیچ راهی بجز همکاری کردن دوستان ندارم

هادی پنج‌شنبه 24 دی 1388 ساعت 10:03 ب.ظ

سلام
همین وسیله که نداری خودش مشکل بزرگیه .
برای همکاری دوستان هم میتونی یه پیغام صفحه اول وبلاگت بزاری که هرکی وارد میشه درخواست شما رو برای همکاری با شما بخونه واگه میتونه کمکی بهت کنه توی نظرات خبرت بده که من آماده همکاری هستم . ( البته اگه همچین کاری رو می پسندی ) .

رضا.ن جمعه 25 دی 1388 ساعت 11:03 ق.ظ

سلام علی آقا یا بقول مصطفی(علو)
از زحماتی که میکشی کمال تشکر وقدردانی را دارم.لطفا از بحث های حاشیه ای در وب لاگت دوری کن هر چند از لابلای آنها هم میتوان چیز هایی آموخت ولی بنظر میرسه از هدف اصلیت کمی فاصله گرفتی که آن هم قابل بازگشته.
لطفا چون اربعیین حسینی و همچنین 28صفر نزدیک است نوحه و واحدهایی در این زمینه برای دانلود بگذار تا همچنان 2آ گویت باشیم.(باشه پسر خوب؟)

هادی جمعه 25 دی 1388 ساعت 12:38 ب.ظ

سلام رضا.ن ( با احترام به نظرات شما )
من فکر میکنم هر وبلاگ یا سایتی که بحث حاشیه ای توش نباشه نمیتونه پیشرفت کنه و با همین نظرات مردم میتونه وبلاگ خودش رو اصلاح و به پیشرفت برسونه ، و تو این بحث از هدف اصلیش فاصله نگرفته چون از نظرات بازدیدکنندگان استفاده میکنه .

رضا.ن شنبه 26 دی 1388 ساعت 08:50 ب.ظ

هادی جان سلام.با اجازه علی آقا(علو آقای خومون)
میخواستم به مطلبی که نوشتم خوب دقت کنی که من در آن قید کردم که در لابلای آنها هم میتوان چیزهایی آموخت ضمنا مگر هدف همه ما قدم نهادن درراه پاک اهل بیت(ع) نیست. از این رو من از همه دوستان تقا ضا دارم از این فرصت استفاده کنیم و با نظرات مفید و ارزنده مان سطح کیفی و کمی این وبلاگ را بالا که هست بالا تر ببریم.انشاالله(بقول نوحه خونا دستا بالا...علی یارتون) .

رییس زندان ابو غریب یکشنبه 27 دی 1388 ساعت 07:43 ق.ظ

برین جمع کنین خوتون کشتین با دهدشتی مگه دیگه محله تو شهر نیست

بله رییس. خیلی محله دیگه هم هست که تو همین پست بعضی هاش رو گذاشتیم خدمتتون

مصطفی چهارشنبه 30 دی 1388 ساعت 10:18 ب.ظ

رییس ابوغریب چیه چراناراحتی !ماکه محله ی خودمون رو داریم!
شما ظاهرن دارین خودتون رو میکشی یکم احتیاط کن!

رضا.ن چهارشنبه 30 دی 1388 ساعت 11:24 ب.ظ

علی آقا سلام
اطفا متن و فایل صوتی واحد عجب هنگامه ای بر پاست امشب
...بدلها محشری برپاست امشب(28صفر) رادر صورت امکان در فایلت قرار بده.
ممنون

محمود موجی یکشنبه 4 بهمن 1388 ساعت 12:25 ب.ظ

باتشکر از آقای آزادان و دوستانی که اول برپائی یاد و نشر فضائل اهلبیت علیه السلام براشون مهمه دوم حفظ و ارتقا این سنت زیبای عزاداری امیدوارم با حفظ شان و قداست موضوع ُذاکران ُخادمان و عزاداران حسینی انشاالله زنده باشید و مرواتون همی ساله!

رضا.ن دوشنبه 5 بهمن 1388 ساعت 08:23 ق.ظ

با سلام
ازاستاد محمود موجی تقا ضا دارم اگر برای اربعین حسینی و یا وفات پیا مبر اکرم حضرت محمد(ص) شعری جدید سروده اند
برای ما در این وبلاگ قرار دهند البته با اجازه علی آقا که انگار التماس دعا ما را فراموش کرده اند.

سلام.
من همیشه مخلص و مدیون شما و نظرات خوبتون هستم برادر.
واحدی که درخواست کردین (عجب هنگامه ای برپاست امشب) مربوط به شهادت حضرت محمد (ص) است و حتما تا اون موقع روی وبلاگ قرار میدم.

محمودموجی دوشنبه 5 بهمن 1388 ساعت 09:38 ق.ظ

چشم!2نوحه یکی نوحه دوم یا سوم ویکی هم زیرواحدی به اضافه یه واحدهست که توسط استادبزرگوارجناب آقای خرمائی آهنگ گذاری شده که اگه انشاالله اجرا شدبه علی میدم تقدیم کنه ؛ضمنا چون سال گذشته وفات حضرت ختمی مرتبت صلوات الله علیه واحد داشتیم امسال 28صفرواحدنداریم ولی شاید انشاالله نوحه آماده کنم .التماس دعا

مصطفی سه‌شنبه 6 بهمن 1388 ساعت 01:22 ق.ظ

آقای موجی ما خیلی مخلصیم

رضا.ن پنج‌شنبه 8 بهمن 1388 ساعت 09:46 ق.ظ

با سلام
با اجازه علی آقا از استاد محمود موجی سوالی داشتم که کدام شعر نوحه یا واحدی که تا الان سروده اید که حتما باید با آهنگ و اجرای مناسب باشد بدلتان نشسته و از آن لذت بردید البته این را هم میدانیم که همه شاعرهای محترم وجلیل القدر
همه سروده های خود را مانند فرزند خود دوست دارند وتقا ضا
و سوال دیگری نیز داشتم که سراینده شعر واحد عجب هنگامه ای برپاست امشب...بدلها محشری برپاست امشب (وفات پیامبر اکرم) شما هستید و یا اگر متن آنرا دارید ممنون میشم به آدرسrnorozi73@yahoo.com بفرستید و یا در این وبلاگ قرار دهید.
با تشکر

محمودموجی پنج‌شنبه 8 بهمن 1388 ساعت 12:41 ب.ظ

باسلام محضردوست عزیزآقای رضا.ن چندی پیش مصاحبه ای ازطرف آقای آزادان با حقیرانجام شدکه یکی ازسوالات همین سوال بود و من آنجا نیز پاسخ داد ه ام و مجددا عرض می کنم که پاسخ به این سوال خیلی ساده نیست اما واحدهای "مدینه،شام دلتنگی ،شهزاده اکبر،واحدحضرت علی اضغر(ای عزادار حسین ...)،عجب هنگامه ای ،باز ماتم و..."از واحدهائی است که من خیلی دوستشان دارم سوال دوم هم بله شاعر این شعر حقیر هستم ضمنا مصرع دوم "توگوئی محشرکبری است امشب "صحیح است.

مصطفی جمعه 9 بهمن 1388 ساعت 01:49 ق.ظ

از شام غم گشته روان قافله ماتمزدگان
از شیون خیل اسرا . در ماریه شد حزن وعزا. برتربت پاک شهدا
این هم نوحه جدید اربعینه که توسط آقای گراشی اجرا شد انشا... که سراینده و آهنگساز و اجرا کننده اون مرواشون همه ساله باشه!

رضا.ن جمعه 9 بهمن 1388 ساعت 07:42 ق.ظ

با سلام و عرض تشکر خدمت استاد محمود موجی بابت تذکری که داده اید.استاد در باره آن مصاحبه ای که فرمودید باید خدمتتان عرض کنم که مصاحبه ای از شما در این وبلاگ قرار داده نشد ضمنا من نیز سوالی از شما داشتم که برای علی آقا فرستاده بودم ولی علت قرار ندادن مصاحبه در این وبلاگ را نمیدانم و حتما علت خاصی وجود داشته.
خدمت آقا مصطفی هم عرض ادب واحترام دارم و از زحمتی که کشیدی سپاس گذارم لطفا اگر آهنگ نوحه را هم معرفی کنی که مثل کدام نوحه خوانده میشود ممنون میشم .

این واحد به زودی قرار می گیره تو وب رفیق
درگیر یه سری تغییرات کوچیک هستیم تو وبلاگ. تمام درخواست های شما هم انجام می شه حتما

مصطفی جمعه 9 بهمن 1388 ساعت 04:19 ب.ظ

همونطور که گفتم جدید هستشو میشه گفت که مثل نوحه درکربلا برپافغان وشورشین است این آخرین دیدار زیتب با حسین است دارای اوجه توی این مایه هاست ونوحه دوم خونده شد.

رضا.ن شنبه 10 بهمن 1388 ساعت 12:04 ب.ظ

سلام
علی آقا ممنون و همچنین از آقا مصطفی گل که تو زحمت انداختیمش.

مصطفی شنبه 10 بهمن 1388 ساعت 04:32 ب.ظ

اغا رضا ما مخلصیم یه جوراییی احساس میکنم همکلاسی هستیم به خاطر روی گل شما آدرس دانلود ش رو میزارم.

مصطفی شنبه 10 بهمن 1388 ساعت 05:12 ب.ظ

http://www.4shared.com/get/211179470/dcf2fd98/___mostafade.html

مصطفی یکشنبه 11 بهمن 1388 ساعت 03:41 ق.ظ

بعد چقدر دوتا کلیپ بی کیفیت اما کمیاب روتو فایلهام پیدا کردم که دیدنش خالی ا ز لطف نیست :
http://www.4shared.com/get/211714043/c2ac995d/
Khormaei_01_.htm

http://www.4shared.com/file/211713248/cb2dac02/Khormaei.htmll

رضا.ن یکشنبه 11 بهمن 1388 ساعت 01:11 ب.ظ

مصطفی جان سلام
از زحمتی که کشیدی ممنونم.دل به دل را داره

عبدالرسول شادمان یکشنبه 11 بهمن 1388 ساعت 11:48 ب.ظ

با سلام
نظرات بزرگوران را خواندم در برخی موارد از هدف اصلی که همانا عرض ارادت خدمت امام حسین (ع) است فاصله گرفته بودندبرخی از این صحبت ها که امیدوارم جدی هم نباشد ما را به «تاق خینی» و دشمنی های آن روزها برمی گرداند حوادثی که عاشورا را و امام حسین بهانه ای شده بود برای تسویه حساب های شخصی اما آن روز های تلخ گذشت تا درس عبرتی باشد برای ما. مرواتون همه ی سال

سامی پنج‌شنبه 18 آذر 1389 ساعت 10:59 ق.ظ http://www.avayemoj02.mihanblog.com

lآهنگ شیعیون ازنوشدمحرمو واسم میل کنید!

ابوذر میرحسین جمعه 13 آبان 1390 ساعت 11:06 ب.ظ

بنام خدای حسین افرین
عرض سلام،ادب و احترام دارم خدمت استاد بزرگوار،مدیحه سرای بلیغ و همیشه بدیع استاد موجی.
من همیشه به این فکر میکردم که اگر بعد از مرحوم ناخدا عباس دریانورد شاعری چنین عاشق مانند ایشان برای مراسمات مذهبی و سوگواری استان ما پیدا نمیشد حتما حتما امروزه نه تنها از صدور مراسم عزاداری ماها بوشهری ها(بصورت کل استان)نبود که اثری از سینه زنی عاشق پسند بوشهری(بصورت کل )هم پیدا نبود .البته خود صاحب عزایی که بعد از این همه سال هنوز که هنوزه بیرق عزا رو از دست عاشقا نینداخته،انصافا به خوب عاشق مجنونی چنین وظیفه ی خطیری رو محول کرده ...خدا همیشه یاورش باشه.
البته جا داره که از گل سرسبد بستان اواز سوگواری استان،حاج مصطفی گراشی هم یاد کنم و از خداوند قادر صلابت وجودی و مانایی نوایی ایشون رو مسیلت کنم.ما گناوه ای ها باور کنید سال رو منتظر میمونیم تا ایشون یک شبی از ایام محرم قدم بر روی دیگان ما بگذارند و شور و نوایی برای یک سال دیگه ی ما تمدید کنن.یا حسین...
الهم فک کل اسیر

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد